Studenten

Wil jij kinderen laten ontdekken dat ze de wereld kunnen veranderen? Of als bestuur van je vereniging jullie leden een mooie kans bieden?

Met een commissie van je vereniging kun je tijdens een Move-project kinderen uit minder bedeelde wijken helpen om iets moois voor elkaar te krijgen in hun eigen buurt. Zo ervaren deze kinderen wat ze waard zijn. Studenten zijn hun rolmodel en begeleiden het project. Je hebt contact met scholen, bedrijven en de gemeente en levert een positieve bijdrage aan een wijk waar dat hard nodig is. Een blikverruimende ervaring. Daar groeien kinderen van, en jij ook!

Zet jouw vereniging op de maatschappelijke kaart
In onze projecten gaat een commissie van een studentenvereniging actief aan de slag met een groep kinderen van een basisschool (10 t/m 13 jaar oud) om samen een project uit te voeren. Studenten die deelnemen kunnen zowel van een sport-, studie- of gezelligheidsvereniging zijn. De kinderen zijn de creatief leiders binnen het project en studenten zijn de projectleiders die hen helpen hun ideeën te realiseren. Een Move-project duurt vier tot zes maanden. In deze periode krijgen jullie samen iets moois voor elkaar in de buurt waar de kinderen opgroeien.

Leer samen je project managen en ontwikkel je talenten
Tijdens een Move-project neem je kinderen mee in jouw leefwereld en andersom. Samen brainstorm je over wat er beter kan in hun buurt en ontwikkel je een plan om één van de ideeën te realiseren. Bijvoorbeeld een chillbank op het schoolplein, een kunstwerk op een duistere hangplek of een swingend buurtfeest. Jullie worden begeleid door een projectcoördinator van Move. Die geeft jullie training, helpt bij het schrijven van het projectplan en coacht jullie in het inzetten van je eigen talenten. Je leert dus van a tot z hoe je met een groep kinderen echt iets voor elkaar kunt krijgen.

Werk met partijen zoals bedrijven, de gemeente en scholen
De projectcoördinator van Move brengt jullie in contact met de school en met een maatschappelijke partner, zoals een bedrijf, de gemeente of een woningcorporatie. Zij kunnen met kennis of financiën jullie project ondersteunen. Of misschien hebben jullie voor een mooi resultaat hulp nodig van een kunstenaar of architect. Door samen te werken met deze partners kunnen jullie het idee voor de buurt echt realiseren. Lees hier meer over onze werkwijze en bekijk voorbeelden van onze projecten.

Wil jij ook graag een Move-project starten? Neem dan contact met ons op. We vertellen je dan graag meer over de tijdsinvestering, de duur en de maatschappelijke waarde ervan.

Lees ervaringen van deelnemers >