Banken opknappen in Hoograven

Projecten ›› Utrecht ›› 2017 ›› Banken opknappen in Hoograven
De kinderen van groep 7 van de Ariënsschool in de wijk Hoograven gaan de banken opknappen in het parkje naast de school. Naast het opknappen van de wijk staat dit project ook in het teken van het samenbrengen van studenten en kinderen. De kinderen informeren de studenten over de wijk waarin zij wonen en de studenten vertellen de kinderen op hun beurt over het studentenleven.

"Ik heb vandaag geleerd dat je niet per se slim hoeft te zijn om te studeren, maar dat je vooral hard je best moet doen." - Mohammed, groep 7 Ariënsschool

Een eerste kennismakeing
De kinderen worden begeleid door studenten van de Utrechtse Studenten Roeivereniging Triton. De eerste bedenk- en doe-sessie stond in het teken van kennismaking. De studenten van de roeivereniging Triton hadden een studentenquiz voorbereid om de kinderen een beeld te geven van het dagelijks leven van een student.

Plannen bedenken
In de tweede bedenk- en doesessie gaven de kinderen de studenten een rondleiding door hun wijk. Ze lieten zien wat ze mooi en minder mooi vinden aan de wijk. Al snel werd duidelijk dat de scholieren de banken, die in het parkje naast de school staan, graag wilden verbeteren. In de daaropvolgende sessie werd het plan verder uitgewerkt. De plannen zijn gemaakt; het uitvoeren kan beginnen!
Studenten: U.S.R. Triton
Kinderen: Ariënsschool