Spetterende Spelshow in de Sterrenwijk

Projecten ›› Utrecht ›› 2016 ›› Spetterende Spelshow in de Sterrenwijk
Iemand anders in de wijk blij maken, daar werden de kinderen van de Notenboomschool enthousiast van. Maar wie zou dat dan zijn en waarmee zouden ze die mensen blij kunnen maken? Samen met de studenten van studievereniging Perikles gingen de kinderen met deze vragen aan de slag.

Een klas vol ideeën
De eerste bedenk- & doe-sessies stonden in het teken van kennismakingsspelletjes en brainstormen. Tijdens een verkenning door de wijk ontdekten de kinderen en studenten welke groepen er zoal wonen in de Sterrenwijk. De kinderen gaven aan graag iets te organiseren voor de oudere buurtbewoners, omdat zij vaak alleen zijn en niet meer zo goed zelf dingen kunnen ondernemen. Er waren zo veel leuke dingen te bedenken, dat besloten werd om deze allemaal samen te voegen tot één grote show.

Een toren van spaghetti en spekjes
Tijdens een uitstapje naar de Utrechtse School voor Bestuur- en Organisatiewetenschappen, waar deze studenten studeren, ontdekten de kinderen hoe het studentenleven er ongeveer uit ziet. Zo kregen ze een rondleiding door het gebouw en volgden ze een samenwerkingstraining, waarbij ze in groepjes een zo hoog mogelijke toren van spaghetti en spekjes maakten. De dag werd afgesloten met een lunch bij het stamcafé van Perikles.

"Het project leeft veel meer bij de kinderen dan ik had verwacht!"Spetterende Spelshow in de Sterrenwijk, UtrechtMalou, bestuurslid Perikles

Een show in ‘Ik Hou Van Holland’ stijl
Het project werd afgesloten met de Spetterende Spelshow in zorgcentrum Swellengrebel, vlakbij de school. De kinderen bedachten dat de ouderen het thema ‘Ik Hou Van Holland’ misschien wel leuk zouden vinden. De show werd gepresenteerd door een student en twee ware presenteertalenten van de Notenboomschool. In verschillende spelrondes streden de kinderen en ouderen in groepjes om de eerste plaats, terwijl de kinderen hun gasten voorzagen van hapjes en drankjes. Ter afsluiting zongen ze samen een lied van André Hazes. Een gezellige dag voor iedereen!

Kinderen: Basisschool de Notenboom
Studenten: Studievereniging Perikles