Jules Verne maakt Ondiep verkeersveilig

Projecten ›› Utrecht ›› 2014 ›› Jules Verne maakt Ondiep verkeersveilig
De kinderen van OBS Jules Verne en studenten van studievereniging Perikles zijn tijdens hun Move-project hard aan de slag gegaan met het thema (verkeers)veiligheid. Dit thema is uitgekozen door de kinderraad van de Vreedzame Wijk. Snelheid minderen, wachten op groen, links – rechts – links kijken voor het oversteken. Voor sommige kinderen en wijkbewoners gesneden koek, voor anderen wat minder. Maar na de verkeersveiligheidscampagne is deze onwetendheid verleden tijd.

Wijklessen
Op de Utrechtse School voor Bestuurs & Organisatiewetenschap (USBO) hebben de kinderen dankzij de studenten kennis gemaakt met de fijne kneepjes van het opzetten en voeren van een campagne. De kinderen volgden masterclasses, workshops en brainstormsessies. Samen met studenten hebben zij onder andere flyers, posters en een campagnefilm gemaakt.

"Ik wil dat ondiep veiliger wordt en de auto's niet zo snel meer rijden."Jules Verne maakt Ondiep verkeersveilig, UtrechtDirk, Basisschool Jules Verne

Resultaat
Een prachtige campagnefilm, een item op RTV Utrecht en een zelf ontworpen verkeersbord voor bij de school. Als de wijkbewoners zich nu nog misdragen in het verkeer weten de kinderen het ook niet meer!

Verbindende activiteit
De kinderen kregen een goed beeld van de Perikles-studenten tijdens hun bezoek aan de USBO en op de vereniging.
Studenten: Perikles
School: Jules Verne